Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini. Blog ini adalah untuk meluahkan rasa dihati tanpa sebarang niat menyinggung sesiapa. Oleh itu, saya meminta maaf jika sekiranya ada yang tersalah kata, tersilap faham dan sebagainya. Thank you for stopping by to my blog. This blog is open to express my feeling, thought, view, opinion etc without any intention to offending anyone, so firstly, i'm apologizing for any misconveniences, misunderstanding,misconception and etc.

Sunday, November 27, 2011

Lamanya tidak mencoret ..............

Salam ... syukran n syukur masih dapat berbafas hingga kini.

Lama sungguh tidak mencoret bukan kerna apa, sekadar sibuk melayani kehidupan seharian.

Hari ini aku teringat beberapa kenangan lama, pada masa aku giat berlatih dahulu. Hahahahha kelakau pun ada.

Jarak pejabat aku ke rumah lam lebih kurang 6 ke 7 kilometer, so pergi balik = 12 ke 14kilometer. berjalan kaki saban hari dengan membawa beban maksimum 10kilo setiap hari. bermula dari beban 5kilo sebelah kaki ke 10kilo sebelah kaki. Hahahahah yup, aku ikat beg pasir di kedua2 kaki aku utk pergi balik kerja, naik tangga etc  baik waktu pergi balik mahupun masa bekerja walau kemaa aku pergi, hatta kalau drive pun dok ikat beg pasir juga. Perkara nich berterusan bertahun lamanya.

Tak larat? sudah pasti .. kowang ingat mudah ke nak jalan atau wat apa jua aktiviti dengan beban di kaki!!! hahahahaha cuba sendiri baru tau jerih payahnya.

Tuh belum laie masa remaja, aku pasang semacam tuil di pintu bilik sebagai usaha nak latih kaki nich. So saban hari dok ikat n tarik kaki renggang ke atas hahahahahaha adehhhh sampai jalan pun susah k.

Tapi tuh ler Goals aku masa tuh .. memperkuatkan anggota, maka bermacam cara aku buat.

Kuatkan pergelangan tangan!!! hahahahaha aku guno dumbell bermula berat 5kilo maksimum 10kilo. So setiap hari dok latih pergelangan dengan bermacam gaya .... adechhh macam lumpuh tangan nich berlatih.

Pokok pisang n etc jangan cerita ler ... heheheheh hampir clear pokok2 pisang hok tuo den kerjakan setiap malam dokat umah sewan keluarga den tuh di Alor Akar hahahahahaha OR kat kampung .... tangan, adechhh dah macam tangan amenda ntah bengkak2 lebam2 di peringkat awal ... hinggalah dah terbiasa hehehehehehe termasuk ler tumbuk pasir2 halus n batu2 n dinding umah adechhhh sakitnya n nyerinya bila mengenangkan ............. sekarang semua tuch den dah tinggalkan di belakang sebagai kenangan .......

Pernafasan lak laie ler teruknya training bagai nak rak sebab nak capai keseimbangan yg aku cariks dan etc. Kekadang terfikir aku nich tak betul dengan mendera diri hingga hampir maksimum.

Tapi apapun kenangan tetap kenangan ...... apa jua salah ku jangan sesekali membabitkan keluarga ku sebab putus kasih sejati ATAU keluarga pun aku sanggup putuskan.

No comments:

Post a Comment