Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini. Blog ini adalah untuk meluahkan rasa dihati tanpa sebarang niat menyinggung sesiapa. Oleh itu, saya meminta maaf jika sekiranya ada yang tersalah kata, tersilap faham dan sebagainya. Thank you for stopping by to my blog. This blog is open to express my feeling, thought, view, opinion etc without any intention to offending anyone, so firstly, i'm apologizing for any misconveniences, misunderstanding,misconception and etc.

Monday, November 28, 2011

Kecekalan, ketabahan dan pancaroba

Hidup ibarat roda, hari nich senang esok belum tentu laie. Semuanya berkaitan n kembali pada izin dan ketentuan Allah. Baik gembira mahupun sedih, senang mahupun susah semuanya adalah fitrah 'rezki' dari Allah.

Isunya adalah bagaimana kita menerimanya! Apa yg kita tindak kan! apa yg kita kongsikan! Apapun terserah individu .................... ini sekadar coretan kosang den.

Dalam hidup den, telah banyak yg den harungi tetapi den juga sedar, bahawa ada yg lain telah harungi yg lebih hebat tetapi mereka tetap tabah mengharungi hidup ini. Setelah bertahun2 menapak, den sedari ... den masih belum cukup kuat kerna sering terlalu mengikut keinginan di saat akhir antara nak atau tidak meredah.

Apapun pabila telah dibuat keputusan, belum pernah den menolak mahupun membalik diri kecuali dalam hal2 tertentu yg melanggari beberapa perkara .....

Belum tentu apa yg kita pelajari mampu kita praktikkan dalam kehidupan seharian ... alhamdulillah den hanyalah insan yg amat biasa ................ hemm jauh laie perjalanan aku .... harapnya masih punya kesempatan .

No comments:

Post a Comment