Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini. Blog ini adalah untuk meluahkan rasa dihati tanpa sebarang niat menyinggung sesiapa. Oleh itu, saya meminta maaf jika sekiranya ada yang tersalah kata, tersilap faham dan sebagainya. Thank you for stopping by to my blog. This blog is open to express my feeling, thought, view, opinion etc without any intention to offending anyone, so firstly, i'm apologizing for any misconveniences, misunderstanding,misconception and etc.

Saturday, April 9, 2011

Alam ini

Arghhh indahnya nian malam ... tak terasa detik waktu berlalu dan berliku.
Hadapi satu mendatang berbilang ... menapak setapak demi setapk menuju ke Starbuck hahahahha.

Aku harap semua yg kukenali berada dlm lindungan Illahi kerana hari menghitung hari detik tiada diketahui ........
Apabila telah tiba masanya maka tiada yg dapat duga ..............

Seperjalanan seiring tiada ketahuan menurut langkah menuntut ketabahan dan kefahaman. Apa yg dicari sentiasa dekat cuma kita tak nampak dan jelas kerana ia bukan seperti yg kita sangkakan dan idamkan ... maka bukalah hati, akal, jiwa dan .... maka akan terserlah satu persatu dan terjawab sudah apa yg dicari gali.

Bukalah diri, lapangkanlah diri maka yg mendatang akan terserlah tanpa sembunyi. Tiada yang sempurna tiada yg cacat tetapi ia bergantung pada diri kita dan perspektif kita maka jadilah ia apa yg seadanya.

Apa yg ada walau tak sepertinya tetapi dihargai sebaik mungkin walau hati memendam rasa tapi tanggungjawab perlu terlaksana moga dipelihara hingga hujung hayat dan nafas yang terakhir.

Jangan diserah nafas yang terakhir kecuali pada yg HAK, maka jangan pula terpedaya menjual beli nafas kerna dari nafas ada yg terpelihara dan tersirat. Maka jangan pula berputus asa, usaha maka serahkan segalanya pada Illahi maka usahalah agar redha maka akan dijumpai pula yg lain ...............

Tiada yg Ghaib kecuali yg Maha Ghaib yg perlu dicari dan diutamakan, tiada pula yg mengetahui melebihi pengetahuan Illahi maka makhluk hanya umpama setitis air di lautan akan pengetahuannya. Tetapi tiada pula mampu akan makhluk utk memiliki segalanya tetapi seadanya diri.

Bukalah hati, bukalah jiwa, bukalah akal maka bukalah jua yg 4 lainnya, yang sebenar melebih tapi tidak pula mengurangi. Apa yg dilalui diharungi, ukirlah pahatlah halusilah sebaiknya jangan sesekali diterima bulat2 kerna pasti akan teruji terpedaya membawa pd kemurkaan kerna kesombongan etc etc berasal dari langit membawa ke alam hingga ke hari akhirat.

3sekembar membawa maksud yg mendalam bagi yg memahami dan menghalusi moga terpelihara dengan sebaiknya. Ia dihargai bagi sesapa yg memahami dan terselamat dengan izinNYA .....................

No comments:

Post a Comment