Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini. Blog ini adalah untuk meluahkan rasa dihati tanpa sebarang niat menyinggung sesiapa. Oleh itu, saya meminta maaf jika sekiranya ada yang tersalah kata, tersilap faham dan sebagainya. Thank you for stopping by to my blog. This blog is open to express my feeling, thought, view, opinion etc without any intention to offending anyone, so firstly, i'm apologizing for any misconveniences, misunderstanding,misconception and etc.

Friday, October 1, 2010

Achieve More from less

from the 80/20 principles:

"If we did realize the difference between the vital few and the trivial many in all aspects of our lives, and if we did something about it, we could multiply anything that we valued"- Richard Koch

kekadang kita mencari yg terlebih baik dari apa yg kita miliki tetapi rupanya yg ada itu adalah yg terbaik cuma kita dibutakan oleh 'nafsu'. Tetapi kekadang mmg benar apa yg kita carik itu lebih baik dari yg kita miliki cuma kita 'terikat' pada yg kita miliki juga kerana 'nafsu'.

Maka setiap kali langit mengguruh kita membuang takungan lantas sampai bila ia akan penuh ......

Jadi persoalannya adalah adakah kita dibutakan oleh 'nafsu' hingga tidak nampak ...... atau kita berbuat tak nampak bermakna mmg kita sendiri yg membutakan diri bukan oleh sesuatu yg lain maka apakah yg nyata dan apakah yg tidak!!!! Maka jua apakah yg nyata dari yg tersurat tersirat??? adakah itu 'hikmah'.

Maka pakah hikmah itu???? Hemmm den pun tengah dalam kembara memahami hahahahahha

No comments:

Post a Comment