Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini. Blog ini adalah untuk meluahkan rasa dihati tanpa sebarang niat menyinggung sesiapa. Oleh itu, saya meminta maaf jika sekiranya ada yang tersalah kata, tersilap faham dan sebagainya. Thank you for stopping by to my blog. This blog is open to express my feeling, thought, view, opinion etc without any intention to offending anyone, so firstly, i'm apologizing for any misconveniences, misunderstanding,misconception and etc.

Tuesday, December 25, 2012

Entah lah ... Sekadar Coretan Usang Di Hari Jumaat


Semakin hari, hari yang mendatang serasa membosankan ......... apakah yg mewujudkan perasaan ini, jiwa dan hidup terasa kosong walau ia terisi seolah kehilangan bermakna dalam hidup.

Setiap tapak perjalanan hidup yg terhitung mahupun tidak akan membawa kita setapak hampir kepada matlamat samada kita sedar atau tidak kitalah yg mencorakkan jalan kita.

Tetapi adakah yg lurus itu kekal lurus kerna lurus mampu hadir dalam bengkok. Siakah kita dan kenapakah kita?

Dimanakah kita? Apakah yg kita mau? Adakah sebarang bentuk telah kita adakan dalam minda dan diri akan apa yg kita mau! Kekadang bentuk inilah yg menghalangi kita dari jumpa atau nampak apa yg depan mata atau yg melalui kita.

Umpama besi, hanya kerna ia terucapkan dalam Qalam, maka kita lupa hakikat dan maksud sebenarnya.....

Perkataan mampu memberikan sejuta perspektif dan translasi tetapi apakah yg terbaik.

1 comment: